Thursday 28 April 2011

...LeMaHnYa DiRi InI...

Ya Allah..
terasa lemahnya diri ini dlm mghadapi dugaan & ujian yang Kau berikan,
hanya air mata menjadi peneman setiap duka lara yang aku tempuhi,
hati aku sakit Ya Allah..
hati aku kecewa,
hati aku hancur,luka berdarah,
salahkah aku menyayangi & mencintai dia?
kenapa dia selalu memaki hamun & menghina aku?
aku sedar aku memang bukan perempuan yang baik,
aku bukan perempuan yang layak untuk dia..
aku cuba menjadi yang terbaik tapi aku gagal & gagal.
aku dah mulai merasa putus asa..
aku dah mulai rasa tidak sanggup untuk meneruskannya lagi,
walaupun hati aku masih terlalu mencintai dia..
hati aku tidak pernah terbuka untuk lelaki lain,
hanya dia yang aku dambakan,
hanya dia yang aku inginkan menjadi teman dalam hidup aku..
tapi..
mengapa begini jadinya??
sikap dia dah terlalu berubah,
semakin lama dia semakin berubah sikap,
dia semakin melayan aku dengan buruk,
dia semakin cuba mengelakkan diri daripada aku,
apa salah aku??
Ya Allah,
berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan semua ini,
berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi setiap dugaan,
Ya Allah,
seandainya dia adalah jodoh aku yang Kau telah tetapkan untukku,
berikanlah aku petunjukMu,
berikanlah aku kesabaran..
berikanlah aku kekuatan hati..
kembalikanlah keindahan dalam hubungan kami seperti dulu,
Ya Allah..
hanya Engkau yang tahu..
aku rindukan ikatan yang sah antara kami,
aku ingin bergelar seorang isteri pada lelaki yang aku cintai & mencintai aku..
aku tidak pernah berputus harapan menantikan saat itu Ya Allah..
impian yang aku pendam..
cukup hanya sekadar ikatan pernikahan yang sah..
& berikanlah kebahagiaan yang berpanjangan dalam hidup aku..
jadilah suami yang sah untuk aku..
bahagiakanlah hidup aku..
hingga ke akhir hayat hidupku..
aku cemburu melihat orang lain berumahtangga..
mempunyai cahaya mata..
aku ingin melalui saat itu..
mempunyai seorang suami yang mencintai aku..
menjalani hidup sebagai seorang isteri,
mengandung & melahirkan zuriatnya..
menjadi seorang ibu..
& mempunyai keluarga sendiri..
tapi tiada siapa yang pernah tahu apa yang aku inginkan..
tiada siapa pun yang memahami isi hati aku..
biarlah semua itu aku pendam sendiri..
biarlah aku tanggung semuanya sendiri..
segala apa yang aku lalui & tanggungi selama ni...
segala keperitan hidup yang aku hadapi biarlah hanya aku yang rasa..
UTK AIDIL AZMI TERCINTA..
jikalau hati awk bukan lagi milik sy lagi,katakanlah yang sejujurnya..
jangan pernah ucapkan kata perpisahan kepada sy tanpa sy mengetahui sebabnya..
sy tidak pernah mahu kehilangan awk..
sy tidak pernah ingin kita berpisah..
sy tidak pernah ingin kita berjauhan tapi ini terpaksa sy hadapi..
sy tidak pernah rela wk..
hati sy tak pernah rela..
hati sy juga tak rela awk menggantikan orang lain di tempat sy..
hanya awk ada di hati sy..
hati sy tak pernah terbuka untuk lelaki lain selain drpd awk..
hanya awk..
izinkanlah sy terus bertakhta di hati awk..
bukakanlah hati awk hanya utk sy..
tutuplah hati awk drpd dimasuki orang lain..
sy tidak mahu ada org ke-3 antara kita..
sy tak mahu hubungan kita hancur..
sy tak mahu kita berpisah..
Ya Allah..
panjangkanlah jodoh kami..
hingga ke alam perkahwinan & hingga ke akhir hayat,
jadikanlah hati dia hanya untukku..
& jadikanlah hati aku hnya untuk dia..
teguhkanlah perasaan syg & cinta antara kami hingga ke akhir hayat kami,
berikanlah kami kebahagiaan yang berpanjangan walau apa pun badai yang melanda..
jauhkanlah kami dari gangguan orang ke-3,
jauhkanlah kami dari fitnah & segala keburukan,
lindungilah kami Ya Allah,
sesungguhnya Engkau Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani setiap hamba-hambaMu..
AMIN YA RABBAL ALAMIN..





No comments:

Post a Comment